אם כבר סוג ז׳ אז בביקיני
- אור ברנשטיין
- 20 במרץ 2018
- זמן קריאה 2 דקות

בדרך כלל יש קמפיין נמוך במיוחד אחד בשנה, מקסימום בעונה. אבל השבוע? זכינו בשניים! בשבוע אחד! הבה נצפה ביצירות המופת הפרסומאיות:
ברשותכם, אני אעזר בטוקבקים כי באמת שכבר נגמרו לי המילים:
״אבוי למוצר שצריך סקס כדי למכור אותו״
״אז בעצם כל פעם שמישהו אפילו ילד/ה בני 13 שרוצים לעשות טייקאווי זה מה שהם רואים?״
״גם אם שמים את הפמיניזם בצד, הפרסום הזה סתם תת רמה ולא יצירתי. כשאני עבדתי במשרד שמוכר ליקר ואיזה מישהו הציע לשים את הליקר עם איזה אישה בביקיני בפוסטר הבעלים פשוט צחק עליו שעה״
״גם אני החרמתי את אגאדיר בעקבות הקמפיין האחרון. כאנשי שיווק יש לנו גם אחריות על איך החברה שלנו נראית, ואם הדרך היחידה שהם יכלו לחשוב עליה למכור המבורגרים, היא באופן שמשפיל, מחפיץ וממסגר נשים ובנות, אז הם גם חסרי תחכום, גם חסרי קריאייטיביות וגם חסרי אחריות. ״
רגע, גם לגברים מגיע קצת מהטוב הזה:
דבר הטוקבקיסטים:
״קופי דוחה. זה לא עניין של פרובוקטיבי, אלא פשוט דוחה וזול יותר מרמי לוי״
״עצלנות קריאייטיבית וטיפשות באופן כללי״
״לפני כמה זמן הם עשו מבצע עם הכותרת: ׳למה להסתפק באחת?׳״ באמת למה, כשאפשר לעשות סידרה שלמה של פרסומות נמוכות?
הפעם מזהמי התודעה השפריצו עלינו גם פרסום גברי נחות - יכול להיות שזו תחילתה של אפלייה מתקנת אלא שאנחנו, בני האדם, לא באמת בעד מסרים נחותים משום סוג: גברי, נשי, הומואי, דתי. אבל זה יותר חמור מזה.
אם הפרסומות האלה היו מגיעות רק לעיני מבוגרים, הייתי אומרת – וואלה, אם אנחנו דפוקים מספיק שיש לזה קהל – מה לעשות, אי אפשר לשנות עכשיו את האנושות, זה אבוד. אבל בגלל שמדובר על הילדים שלנו, אני לא יכולה שלא לתהות:
אין לכם (ילדים ו-)ילדות בבית?? אחייניות? אחיות? כאילו… לאן חשבתם שזה יוביל אותם עוד כמה שנים?
בדיוק לפני שבועיים נסעתי בעיר-ללא-הפסקה וצילמתי מודעה שראיתי ברחוב:

מישהו כנראה שכח שברחובות של תל אביב עוברים לא רק מבוגרים אלא גם ילדים וילדות. או שפשוט לא היה אכפת לו.
יש לנו אחריות כאנשי פרסום, ויש לנו כח. לצערנו כוח מעוור וסקס מוכר אבל אני לא רק אשת פרסום, אני גם אדם וגם אמא, וככזאת, מה המודעה הזאת אמורה להעביר לי בדיוק?? אותם מסירי שיער בלייזר הם כנראה האחרונים שאני אלך להסיר אצלם שיער, ולו רק בגלל העובדה הפשוטה שהם נותנים יד לעברות כל כך גדולות:
שבו דברו פעם עם בנות ובני נוער, תבינו כמה האידאלים שאתם מייצרים דופקים להם את החיים. אם אין לך כזה תחת מושלם אז חבל, חמודה, תוסיפי את זה להפרעות אכילה כי את גם אף פעם לא תהייה מספיק רזה והנה גדל לנו דור מדוכא, מבולבל ומתוסכל. מה הפלא שהם תוקעים את הראש כל היום במסכים? נתנו להם סיבה מספיק טובה להרים את הראש?
צודקים, גם במסכים הם רואים את אותו הזבל, אז למה שלא ניקח אחריות לפחות על המרחב הציבורי, על שלטי החוצות? אותה ילדה שהמוח ולב שלה נשטפים בכזה שיט, אין פלא שכל מה שיעניין אותה בחיים אחר כך, זה שיהיה לה כזה תחת ולהצטלם איתו חשוף באותה פוזה באינסטגרם. כי זה נורמאלי. כי גם כל החברות שלה עושות את זה. אז מה הביג דיל באמת עם הפרסומת של אגאדיר, כולה אישה אוכלת המבורגר כשהיא לובשת בגד ים.
כן, בשביל זה הבאנו ילדים לעולם.
Comments