top of page

לפני שאנשי השיווק השתלטו על האינטרנט

תמונת הסופר/ת: אור ברנשטייןאור ברנשטיין

עודכן: 10 ביולי 2022

כולם אז דיברו על האינטרנט כעל global conversation ,כאיזושהי שיחה גלובלית שקורית.



כולם אז, וגם היום, הסתכלו על האינטרנט כעל מחסן

אינפורמציה. אבל -

האינטרנט בכלל לא התנהג כמו מחסן אינפורמציה, אלא כמו שיח.

אנחנו מדברים עוד לפני פייסבוק, אבל המודל של הסושיאל מדיה כבר היה חלק מהתרבות של הבלוגספרה (קהילת בלוגים הנוצרת על ידי קישורים והפניות מבלוג אחד למשנהו). היום, בעידן של רשתות חברתיות, אף אחד כבר לא מדבר על בלוגספרה, אבל כבר אז -


אנשים כתבו ותקשרו ביניהם וזה מה שיצר האינטרנט.

אנחנו מדברים על עקרונות פשוטים,

של לשתף אינפורמציה,

לעזור אחד לשני,

לתת לאנשים.

באופן טבעי אם ָׂשִמים אנשים נורמלים ביחד,

סתם ככה בשביל לתקשר אחד עם השני,

הם יתנהגו בצורה טובה אחד לשני.

אבל כשמכניסיים אינטרסים אחרים לתוך המרק,

הופך להיות לו טעם אחר.


תכל׳ס הנושא שחוזר על עצמו בכל פעם בשיחות שלנו ואני חושב שהוא מאוד שורשי, זה הרעיון שיש שיחה גלובלית ואמצעי מסויים להיות חלק מהשיחה הגלובלית הזאת, הוא שיווק.

 

במובן הזה, כמה שמקללים את ה-reach Organic ,הוא למעשה מונע מהגולשים להיות מוצפים בזבל. בשביל זה פייסבוק יצרו את הקידום הממומן - תמורת כסף כל אחד יכול להכריח את הגולש לחלוף על פני התוכן המכירתי שלו. אבל האם הגולש בכלל רואה אותך או שהוא מדפדף וחוסם אותך?


 

להצטרף לשיחה הגלובלית הזאת, זה אומר להיות שחקן שגם אם יש לו תועלות לעצמו או לעסק שלו או למה שהוא רוצה לעשות בחיים, זה בסדר, רק להיות מודע לכך שהשיחה הזאת יש לה היבטים נוספים מעבר לזה שצריך למכור מוצר.


ככל שנחשבו על השיחה הגלובלית הזאת, שקורית באינטרנט, בצורה אנושית ונכונה, כמו בכל מערכת יחסים, אז השיווק יהיה טוב יותר לטווח הארוך ומעבר לעסק הוא יהיה גם טוב לעולם.

 
 
 

Comments


נושאים

© 2018-2024 by re:talk. Proudly created with Wix

bottom of page