top of page

פסיכולוגיה של השיווק // חוויית משתמש

אוסף של תובנות על חוויית משתמש שמבינה משתמשים:


// Human Centered Design או: למה שתהיה לי בעיה עם דלתות?



הנה איפה שאתה, וזה מה שאתה יכול לעשות כאן

18/07/2015


דמיינו דף נחיתה שיש בו צילום-מסך של אפליקציה וכפתור להורדה.

זהו.

בלי מיליון אייקונים ומידע על כל הפיצ’רים,

בלי המלצות של משתמשים או שכנוע חברתי כזה או אחר,

בלי כלום!


הנה תמונה של המוצר שלנו, והנה איפה שאתה יכול להוריד אותו


הנה איפה שאתה, וזה מה שאתה יכול לעשות כאן



עוד דוגמא חמודה שהוא מביא דרך עולם הדיסלקציה (דקה 19 +)

more signals, less noise

מעט מידע, כמה שפחות בלגאן בעיניים


למה המידע על כרטיסי טיסה כל כך מבולגן?




ציטותוכן

“ביצירת תכנים למשפך, יש לתת את הדעת לרכיב נסתר. רכיב שמזכיר לי את שחקן הכדורסל נדב הנפלד הנמנה על שחקני הנשמה שקשה לכמת את תרומתם במדדי הסטטיסטיקה בלבד”



Human Centered Design

או: למה שתהיה לי בעיה עם דלתות?


6/2/2016


אם הייתי נכנסת לתא טייס, זה לא היה מפתיע או מפריע לי שאני לא יודעת איך לתפעל את השעונים שם. אבל למה שתהיה לי בעיה עם דלתות? כן, דלתות, כאלה שלא ברור לך אם לדחוף או למשוך אותן. שלא לדבר על המקרים שאתה נכנס בדלתות שקופות שבכלל זזות הצידה. מה לגבי הציורים על הגז שאמורים להסביר איזה כפתור מפעיל איזו להבה? או ברז מים – לאיזה צד הקרים ולאיזה צד החמים? בבית שלך עצמך – כמה זמן לקח לך ללמוד איזה מתג מדליק איזה אור?


כך, בתרגום חופשי, מתחיל הספר “The design of every day things“, אחד מספרי הקאלט של מעצבי חוויית המשתמש. זה ספר שגורם לך לצחוק כל הזמן ולהגיד ״וואלה״, ו״וואי זה כל כך נכון!״. הדבר היפה בספר הוא, שאתה לומד שאתה לא מוגבל טכנולוגית או בעל כשלים בהבנה ובהיגיון. ההפך הוא הנכון. מעצבי המוצר של המוצרים שנפגשת איתם, לא עשו עבודה טובה.


יש 2 תכונות קריטיות של עיצוב טוב:

  1. האפשרות לגלות בקלות מהן הפעולות שניתן לעשות ואיך

  2. להבין מה כל כפתור והגדרה עושים


מכיוון שזה אמור להיות כל כך מובן מאליו אבל זה לא, אז תרשמו לעצמכם, כי כמו שזה נכון לכיריים של גז, זה נכון גם לאתר אינטרנט:


  • הרכיבים הרלוונטיים צריכים להיות גלויים

  • כל רכיב צריך לתקשר את המידע הנתון: איזה פעולות אפשריות? מתי ואיך צריך לעשות אותן


אבל לא (רק) על ux רציתי לדבר היום. על הכריכה של הספר כתוב שהכותב הוא מחזיק תארים גם בהנדסה וגם בפסיכולוגיה. הבן אדם עצמו גורם לך להגיד ״וואלה״ כזה כמו שהמשפטים בספר. זה הרי כל כך מתבקש שהנדסה של מוצר חייבת להשתלב עם הפסיכולוגיה של המשתמש. זה מה שיוצר גישה נכונה, חוויה טובה, במוצרים, באתרים,


והיי, יש לי גם דוגמא משלי – זה קורה גם במכוניות. זוכרים את SAAB? לא מצאתי ברשת (אם אתם מוצאים – תשלחו לי) היתה להם פעם פרסומת שהראתה בסך הכל איור בסיסי של אדם יושב בצורה של נהיגה וזאת כאילו ההתחלה של כל העיצוב של המכונית – כל המכונית נבנית סביב האדם שנוהג בה. נורמן קורא לזה:

Human Centered Design


מקסים. הלוואי שנזכור שאנחנו מעצבים עבור אדם ולא עבור מכירות. טוב,ששש, אני ממשיכה לקרוא.


Comentários


© 2018-2024 by re:talk. Proudly created with Wix

bottom of page