כל פעם מחדש זה מדהים אותי: בתור אשת שיווק שבעצמה חוטאת בפרסום בפייסבוק, אני עדיין לא חסינה ומקליקה על מודעות פרסומת! ולא סתם מודעות, אלא אלו שבצד, ממש באנרים, ה׳ ישמור:
אמור לי מי הן מודעותיך ואומר לך מי אתה
נו אז אתם רואים – באמצע יש מודעה של ביזנס ובצד שמאל מודעות של פלז׳ר… בכל מקרה, הסיפור שיש לי לספר לכם הוא אמנם על תכשיטים אבל הוא מקצועי לגמרי – סיפור על חוויית קנייה מושלמת שכדאי לכם ללמוד ממנה. והיא מתחילה ממודעת פרסומת בפייסבוק.
לא סתם פרסומת אלא בצד שמאל, איפה שהשמלה התכלת המהממת? אז שם, רק שזאת היתה תמונה של טבעת ואני בכלל באמצע יום עבודה, אבל זה בדיוק הטעם שלי! ועוד אי אלו שניות המודעה תתחלף, ואם אני אלחץ עכשיו על המודעה אני יוצאת מהריכוז של העבודה אבל גם ככה כבר יצאתי, לא? בקיצור, כמו כל אישה שפויה בדעתה, ברור שהקלקתי. העבודה תחכה.
בעידן שבו אף פיקסל במחשב שלנו אינו מקרי, בטח לא כאלה שמישהו שילם עליהם כסף כמו נדל״ן פרסומי, גם סיקרן אותי מי זה האיש שיווק החמוד שטירגט דווקא אותי, דווקא למודעה הזאת, רציתי לפרגן לאח למקצוע, להגיד לו ״בן אדם, שיחקת אותה״, באמת. אבל בסוף איכשהו הייתי צריכה לחזור לעבודה, היו לי מודעות משל עצמי להריץ ומפה לשם נסגר לי הדפדפן ובאותו יום גוגל החליטו לא לשחזר לי את הכרטיסיות הסגורות, ככה שאיבדתי גם את הטבעות וגם את כל ה-30 כרטיסיות האחרות שהיו פתוחות ובטוח היו בהן דברים נורא מעניינים בקיצור – טרגדיות דיגיטליות, אל תשאלו.
אולי זאת היתה דרכו של בורא מיני תכשיטים להגיד לי שהוא רוצה לפצות אותי על התכשיט האבוד של כוכב הים שלא הקלקתי על המודעה שלו בזמן, וכך, בהיותי אותה משתמשת פייסבוק, נתקלתי במודעה נוספת דווקא מהנייד (אתם רושמים לכם נקודות? אנחנו בפרק Retargeting). לא היה גבול לשמחתי ומיד הקלקתי ואף שמרתי את העמוד בפייבוריטס שלי.
זה לא שלך, זה של גוגל
סליחה, שמרתי את העמוד בפייבוריטס בדפדפן הגוגל-כרום, כאילו חסר לגוגל מידע עלי, אז שידע גם את הטעם שלי בתכשיטים, זה ישתלם לי. אם לראות מודעות רודפות אז לפחות שיהיו לטעמי!
עכשיו הזמן לציין שאני לא מקבלת אחוזים מאף אחד על הכתבה הזאת, הם אפילו לא יודעים שאני כותבת אותה וגם לא הכרנו אף פעם. אני כותבת את זה עבורכם, שתקחו את הדברים הטובים גם ל Customer Journey שלכם ותוציאו את הלקוחות שלכם עם חיוך ענק. אחרי שיישרנו את ההדור הזה, תכנסו לאתר ותראו מה זאת חוויית קניה מושלמת:
הכל כל כך ברור, באמת, וזה תכשיטים, צריך למדוד ובכל זאת – הסתדרתי, מה שאי אפשר להגיד על הרבה אתרים מחו״ל. המידות לא מידות, הצבע לא צבע והבד – רק אלוהים יודע מה הקשר בין התמונה למה שמקבלים במציאות. יש ויש, אני יודעת, אבל תשמעו – חווית התמצאות כזאת באתר עוד לא היתה לי. ואני כותבת את זה גם כגולשת וגם כמי שבנתה ואפיינה כמה מאות אתרים. בקיצור – כנסו, תגלשו, תלמדו.
תסתכלו, תסתכלו בקנקן
לא, באמת, אפילו רק בשביל איך שהמשלוח הגיע היה שווה לקנות:
פשוט… אין גבול לחשיבה על הפרטים: כל תכשיט ארוז בנפרד בשקית עם סרט טורכיז, בתוכו התכשיט עטוף בשקית בד ובכל שקית גם כרטיס ברכה מהמם וסטייליסטי וליד הכל גם תיק, מתנה, סתם ככה לפינוק. אם יש משהו ששובה לב זה רוחב לב (גם פה כתבתי על חוויית משתמש ברוחב לב) ואם זה בסטייל אז בכלל.
והשיווק… יום אחרי שהגיעו לי המתנות, ״מתנות״, אתם מבינים מה זה חוויית לקוח? אני לא מרגישה ששילמתי, אלא שקיבלתי מתנות – שמעתם בטח את המושג Life time value, נכון? אוקיי אז יום אחרי שקיבלתי את המתנות הפסיקו לרדוף אחרי המודעות שרדפו אחרי עד אז ועשו את עבודתן נאמנה. זה לא מובן מאליו, לפעמים ממשיכות לרדוף אחרינו מודעות גם אחרי שרכשנו. מבאס.
פשוט… שיעור מושלם בשיווק.
בינתיים, עם כל הנחת הזאת, אני וצמידיי החדשים נלך לרשרש לנו בעבודה, ואתם, גם אם לא התלהבתם כמוני מכל הדיטיילס, תזכרו רק את זה:
People pay you. Not pageviews
(by KissMetrics)
Comments